4.4.2015

Minun tyylini

Halusin avata teille kaikille enemmän, minkälainen tyylini on. Olenko massan mukana kulkija, vai kuljenko omaa reittiäni muodin parissa? Paljon tuhlaan vaatteisiin rahaa? Paljonko minulla sitten on vaatteita? Nämä kaikki ja paljon muutakin selviää tässä postauksessa.




Tyylini on massan lisäksi myös omaperäinen. En osta kaikkia vaateitani sen mukaan, mikä on muodissa tai että koska kavereillakin on tuo paita, munkin pitää saada se. Jos jokin vaate ei itseäni miellytä, en osta sitä. Niin helppoa se vain on. Usein kuitenkin käy niin, että eteeni osuu monia vaatteita mitkä miellyttää niin paljon silmää että voisin ostaa ne kaikki. Yleensä joudun miettimään useamman kymmenkunta minuuttia, ostanko vai en.

Yleensä laitan arkisin päälle farkut ja jonkun kivan paidan, tai sitten topin. Talvsin topin päälle mulla aina löytyy neuletakki mutta kesäisin viilettelen kyllä toppi päällä pelkästään ilman neuletakkeja. Joskus kuitenkin, ( yleensä Maanantait ja Perjantait) on niitä päiviä, jolloin ei jaksa panostaa kunnollisiin siisteihin vaatteisiin, vaan vetäsen kouluun päälle vain lökärit tai velourit ja t-paidan.


 Meikkaamaan olen todella laiska. Tää varmaan johtuu osittain siitä, että herään 30 minuuttia ennen koulun lähtöä, ja tästä ajasta 10 minuuttia menee ainakin siihen, että mietin mitä puen kouluun päälle. Joskus mulla menee koko viikko meikittömänä, mutta oon kyllä ottanu itelleni tavoitteeks, että ainakin 3 arkipäivänä jos sitä jaksaa, niin meikit naamassa lähden kouluun. Ylempi kuva on ihan viikonloppuasua, eli panostusta viikonloppuasuihin ei oikeastaan ole yhtään. Selfie on juuri kouluviikolta, eli mulla on neuletakki, toppi ja farkut.

Mikä mun meikkaamista taas osittain rajoittaa kesällä, on siitepöly. Mulla on todella paha siitepölyallergia ja kun rupeen käyttämään lääkkeitä niin siinä menee se noin 7 päivää, että pitkän talven jälkeen elimistö ja mä itse totun niihin lääkkeisiin. Näiden päivien aikana ei ole puhettakaan että voisin meikata sillä silmät kutisee niin paljon, että jokainen minuutti olen niitä melkein hankaamassa. Onneksi ensimmäisen viikon jälkeen alkaa tapahtua, ja silloin voin jo palata meikkaamisen pariin.

 Vaatteita tulee ostettua oikeastaan vain vaatekaupoista, enimmäkseen Cubuksesta, BikBokista tai H&M:ltä. Yleensä pyydänkin lahjakortteja vaatekauppoihin, koska mun rahat yleensä meneekin vain kaikki vaatteisiin. Itseäni miellyttää eniten vaatteet, joissa on joku mukava printti, pieni yksityiskohta, pitsiä, kuvioita, tai sitten ihan malli tai jopa värikin. Talvisin suosin ehdottomasti neuleita. En ole hame-tai mekkoihminen, vaan yleensä käytän paitaa ja housuja. Hiukset mulla on yleensä aina auki tai ponkkarilla, miten mieli nyt tekeekään ne laittaa. Nutturaakin joskus virittelen, jos aika ja mieli jaksaa.
Rakastan myös todella paljon selästä avonaisia vaatteita, uusimpana ihanuutena mulla on BikBokista ostettu ketjutoppi joka on selästä avonnainen.




Tuleeko mulla sitten koskaan heräteostoksia? Kyllä tulee! Heräteostokset on kyllä itselläni vähentynyt, ja yleensä suunnittelen etukäteen mitä ostan, mutta kyllä niitäkin silloin tällöin tulee kaupungilla vastaan. Hyvänä esimerkkinä ylin kuva, CocaCola-t-paita, oli ehdottomasti heräteostos. Maksoin tästä paidasta 24.95€!!! Rahaa mulla menee vaatteiden ja fiiliksen mukaan, mutta osaisin arvioida että kuukaudessa mulla vaatteisiin menee rahaa 20€ ainakin, yleensä jopa joskus ylikin.

Mitä piditte? Oliko mukavaa vaihtelua?

-kiia


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti